Hackni si HR!

Na HR už pracuji sedmým rokem a moc mě na něm baví jedna věc. Jeho ohebnost. V podstatě každá část HR se dá vychytat do sebemenších detailů a přesně na to se dnes podíváme.

Booleanové generátory

Sourcování lidí je věc, která může člověku zabrat buď dva dny, nebo taky 30 minut. Vše je jen o dvou věcech. Použití správných nástrojů a návycích, jak fungovat & kde kliknout.

Pokud nemáte nástroje jako LinkedIn Recruiter, nebo nejste kamarádi s Xray technikou, tak použijte Booleanové banky, kterých je plný internet. Vygenerují vám takový kód, že rázem budete moc sourcovat na Googlu, Linkedinu, Githubu a spoustě dalších.

Tedy, Github moc bank neumí, tak zkoušejte, která reálně funguje, ale to je detail 🙂 .

RestAPI a ostatní API kamarádi

Nemusíte být zkušený ajťák, abyste si automatizovali práci. S každým nástrojem se kterým pracujete často na nezáživných, monotonních úkolech si můžete zjistit, zda podporuje API. Většinou to najdete přímo na webu vývojáře včetně informací, co to všechno umí.

Jako příklad mohu uvést ATS pro nábor, Docusign nebo docházkové systémy. Díky API můžete například automatizovat přípravu smluv, abyste nemuseli vytvářet jednu po druhé, nebo přesně rozřazovat kandidáty z kaných náborových kanálů včetně jejich oštítkování.

Možností je zkrátka nekonečno a pokud si na API netroufáte, tak si sedněte s vaším Projektovým/Produktovým manažerem, či šikovným ajťákem a ten vám určitě rád pomůže.

Zappierat, Zappierat! (Integrace Zappier)

Představte si, že musíte dvakrát do měsíce, během nástupních dní posílat nováčkům spoustu materiálů a pozvánek do kalendáře. Podobná věc vás pravděpodobně čeká později, až budete sbírat zpětnou vazbu. Představte si, že tohle vůbec nemusíte dělat manuálně. Podívejte se jestli váš vstup (Asana, Trello, Jira nebo cokoliv co používáte) podporuje integraci Zappieru a jestli ho podporuje i výstup (Google kalendář), tak máte vyhráno 🙂 . No, vlastně skoro vyhráno.

Zappier není uplně blbůvzdorný a musíte mu opravdu zadat co přesně má dělat, takže je to občas trošku piplačka. Jenže to za to stojí, z rutiny která vás nebaví můžete mít automatizovaný proces, díky kterému se můžete věnovat něčemu s větší hodnotou.

Slackbot!

Kdo se se mnou někdy potkal, tak pravděpodobně ví, že Slack je můj neoblíbenější nástroj. Z mého pohledu neexistuje důvod, proč by firmy neměly investovat do Slacku. Jedná se o zdaleka nejlepší, nejstabilnější a nejpropracovanější nástroj pro interní komunikaci na trhu. No a umí taky různá kouzla 🙂

Slack obsahuje tzv. Workflow Builder, který na principu jednoduchých pravidel (Trigger-Action) ve stylu Asany umožňuje automatizovat operace. Například rozesílat formuláře, posílat připomínky, nebo dokonce reportovat data. Dokonce lze nastavit komu přesně budou chodit výsledky.

Notion is the king

Notion.so je jeden z mála programů, který milují snad všichni lidi, kteří s ním kdy pracovali. Ono se není čemu divit. Je extrémně jednoduchý, přehledný a nemusíte se v podstatě nic učit, abyste si ho osvojili. Jen je docela drahý pro větší firmy.

Vlastně tak drahý, že to firmy mnohdy odradí, bavíme se i o 10 dolarech za uživatele. Této politice nerozumím jak u Notionu, tak u Calendly, ale o tom až třeba někdy jindy.

Zpět k Notionu. Zjednodušeně lze říci, že pokud máte spoustu tabulek, disků, Google sites a videí, tak Notion bude pro ně tím nejlepším domovem. Pro všechny tyto věci. Dál do něho můžete uložit např. Loom sekvence, kde můžete mít nahrávky toho, jak se co dělá nebo předávky práce. Pro HR je skvělá i možnost privátního zobrazení, což vám zajistí to, že interní dokumenty neuvidí nikdo nepovolaný.

Závěr

Jedna dobrá zpráva na závěr. Nejlepší na těchto integracích a programech je to, že to zvládne implementovat téměř kdokoliv a v rámci několika málo hodin. Dáte některému z těchto nástrojů šanci?

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *